Eilen meillä oli retkipäivä. Lentokentältä tullessamme meillä oli mukava taksikuski, joka kysyi haluaisimmeko lähteä hänen retkelleen luonnonsuojelualueelle, jonka nimi Krka, eikö ole ihana nimi. Ilman muuta. Sinne on noin 1 tunnin matka Splitistä. Matka sinne sujui joutuisaa ja hyvää moottoritietä upeissa vuoristoisissa maisemissa. Takaisin tulisimme toista tietä. Alueelle lähdettiin kaupungista jolla oli asutusta jo ennen ajanlaskumme alkua, sinne piti mennä laivalla n. 20 minuutin matka. Matkustimme laivan yläkannella ihanan lämpimän auringon alla. Alueelle päästyämme kävelimme pienen matkan ja kuulimme valtavan veden pauhun. Upeat vesiputoukset olivat siinä aivan silmiemme edessä. Lähdimme kapuamaan ylös rinnettä ja löysimme aina uusia vesiputouksia, aivan huikea paikka. Päästyämme leveälle tasanteelle ylhäällä olimmekin aivan jo melkoisen rääkin läpi käyneitä tässä helteessä, tie ylös onkin melkoisen jyrkkää nousua, mutta itse tie sinne on melkoisen hyvä, jos pysyy poluilla. Menimme alueelle klo 12 lähtevälle laivalla ja palasimme takaisin 15.30 lähtevälle laivalla.

Siltä kuskimme kuljetti meitä pitkin rannikkoa kävimme eri kaupungeissa, joiden nimet kerron myöhemmin. Upeita vanhoja hansa kaupunkeja, joiden vanhat kaupungit saimme koluta ja kuvata. Kyllä Kroatia on todella kaunis maa. Kerron sitten myöhemmin tarkemminkin saan kuvia liitettyä.

Lämmintä ja helteistä, joten kaikki olemme saaneet hyvin väriä pintaan.