Eilen kotiuduin illansuussa Kroatiasta ja maanantai on päivittämättä. Maanantaiksi oli luvassa myös kuuma päivä. Päätimme lähteä saariretkelle pois kaupungin kuumuudesta. Lähin saari nimeltään Brac on vajaan tunnin lauttamatkan päässä Splitistä. Lähdimme lautalla joka lähti klo 11 Splitistä. Matka lautan kannella oli miellyttävä todella kuumassa säässä. Aurinko paistoi täysin siniseltä taivaalta ja kaunis Brac näytti meille parhaat puolensa. Laiva saapui pikkukaupunkiin nimeltä Supetar. Päätimme kuitenkin lähteä rannalle, Bol on ranta-alueen nimi. Otimme taksikyydin, olimme saaneet vinkin juuri tästä rannasta. Rantaahan on tietysti paljon, mutta saari on osittain varsin jylhää vuoristoa. Bol osoittautuikin kauniiksi ja ihanaksi ranta-alueeksi viehättäville pikkuravintoloineen. Ensin istahdimme oluilla ja sitten uimaan.  Taksinkuljettaja vinkkasi meille viehättävän pienen ravintolan, johon menimme  syömään. Ravintoloissa on täällä tarjolla paljon kalaruokaa ja mereneläviä. Tällä matkalla opin syömään jopa simpukoita! Tämäkin oli kalaravintola, söimme erilaisia annoksia mereneläviä ja maittavaa oli.

Kuljettajamme olikin metä sitten vastassa ja kuljetti meidät huikeaa serpentiinitietä takaisin kaupunkiin. Lauttamme takaisin Splitiin lähti klo 18. Ehdimme hiukan shoppailla ennen laivan lähtöä. Ilta olikin pitkällä ennenkuin olimme takaisin hotellilla. Vietimme läksiäiset Moro viiniä juoden ja Maijaa pelaten ja sitten oli vielä laukun pakkaaminen. Tiistai aamuna meidän tuttu kuskimme nouti meidät klo 9 aamulla lentokentälle. Lentomme lähti ajallaan ja Helsinkiin laskeuduimme vähän etuajassa. Bussia jouduimme odottelemaan 45 min. Kotona olinkin joskus klo 20.00. Matkaa Kroatiaan voi kyllä lämpimästi suositella. Lyhyt lento 2t 30min. Edulliset hinnat, ystävälliset kroatialaiset, hyvää ruokaa. Upea luonto.

Kirjoitan matkakertomuksen valokuvineen, kun ehdin käydä ne läpi aivan lähiaikoina.